StrategiUdviklingsProcesser
Totale StrategiProcesser, uden højtsvævende, smarte
"konsulentord", baseret på medarbejderinvolvering, der resulterer i
konkrete, målbare handlingsplaner.
KlimaAnalyser
En Analyse, der kortlægger centrale områder i virksomheden og
danner platform for øget engagement gennem en efterfølgende
KlimaUdviklingsProces - Analysen i sig selv er uinteressant.
KundeAnalyse
En Analyse, der kortlægger kundernes opfattelse af virksomheden.
Analysen kan gennemføres traditionelt eller WEB-baseret. Den
efterfølgende UdviklingsProces baseres på gap'et mellem kunde- og
organisationsopfattelse.
Forandringsprocesser
"Udvikling Ja Tak - Forandring Nej Tak" er desværre en
fremtrædende holdning i mange virksomheder - En ForandringsProces
tager udgangspunkt i konkrete områder i virksomheden og udvikler og
forankrer afstemte virksomhedsværdier i virksomheden. Herved
udvikles virksomhedskulturen og engagement og energiniveau
stiger.
Organisationsudvikling
Organisationsstrukturen gennemgås og tilpasses så den understøtter
de overordnede Strategi og Mål for virksomheden. Klare
ansvarsområder og Mål, sikres gennem udarbejdelse af
Funktionsbeskrivelser. Implementeringen sker via involvering af
Ledere og Medarbejdere. Kan være hensigtsmæssig i virksomheder, der
står overfor et generationsskifte eller har haft samme
organisationsstruktur gennem flere år.
Coaching
Coaching gennemføres med nøglepersoner i virksomheden over en
periode. Erfaringsmæssigt efterspørger man på lederplan en neutral
person til at vende problemstillinger/være sparringspartner og
inspirator.
De seneste år har coaching vokset i omfang - Se venligst
referencer.
LederUdvikling
Ledelsens Ret og Pligt til at lede sættes i fokus.
Virksomhedstilpassede LedelsesUdviklingsProcesser gennemføres,
baseret på cases fra "Det virkelige liv", Situationsbestemt
Ledelse, etc. med det mål at skabe fælles ledelsessprog og øge
engagement og målorienteringen i organisationen.
MedarbejderUdvikling
Virksomhedstilpassede MedarbejderUdviklingsProcesser gennemføres,
baseret på cases fra "Det virkelige liv". Fælles sprog og træning i
enkle modeller, der kan virke i dagligdagen øger engagement og
villigheden til at tage ansvar.
ServiceManagement
En ServiceManagementProces gennemføres på ledelses- og
medarbejderniveau i organisationen, specielt for de dele af
organisationen, der har direkte kundekontakt. Såfremt virksomheden
har en klar servicestrategi, tages der udgangspunkt heri.
Alternativt udvikles en servicestrategi for virksomheden, som en
integreret del af Processen.
TeamBuilding
Teambuilding gennemføres typisk med en ledelsesgruppe i en
intensiv og koncentreret proces. Processen vil i alle tilfælde
tilpasses til ledelsesgruppens situation og mål med processen.
Resultatet vil være et fælles sprog og større åbenhed. Teambuilding
kan udvikle en "Gruppe af ledere" til en "Ledergruppe".
"QuickKultur"/Grov Diagnose
En uvildig Rapport, skrevet med "spids pen", kortlægger
virksomhedens kultur og strategiske situation, baseret på
kvalitative interviews gennemført bredt i organisationen. En Grov
Diagnose er ofte et glimrende udgangspunkt for en konstruktiv debat
på Bestyrelses-/ledelsesplan om virksomhedens fremtid.
Konferencer og Kick Off
Konferencer og Kick Off arrangeres, så indhold og form passer til
virksomhedskulturen og støtter de mål, man har for afholdelse
heraf.